![]() |
|
Si precisa de más información, póngase en contacto con nuestro equipo:
![]() |
PERSEVERA SLU CL Príncipe de Anglona 5 28005 - Madrid (Madrid) Tel. 659 068 908 - Email: mdp@perseveragrupo.com |
Ramió Assessors, SL
CÒDI ÈTIC
Ramió Grup
La reputació de prestigi i qualitat que venim construint des de l’origen de la nostra entitat Ramió Grup respon a una tasca col·lectiva i diària que hem de cuidar totes i cadascuna de les persones que formem part del projecte Ramió Grup. Del nostre compromís i responsabilitat individual amb aquests principis i valors depèn el bon funcionament de l’organització.
Actuar amb integritat és més que protegir la imatge i la reputació de la nostra empresa; és també mantenir un lloc on tots estiguem orgullosos de treballar. Per això, Ramió Grup compta amb un Codi que, a través dels nostres valors i principis bàsics, defineix les pautes de comportament que fan de la nostra companyia una referència de prestigi en el sector de Ramió Grup.
Això significa actuar amb honestedat i tractar cadascun de nosaltres, la nostra audiència, clients i proveïdors de manera justa i amb dignitat. Per tant, tots els empleats, col·laboradors i membres dels òrgans de govern d’administració de Ramió Grup, així com les persones que treballin o prestin els seus serveis a Ramió Grup, estem obligats a complir-lo, a fomentar-ne la difusió i a integrar-lo en el dia a dia de la nostra activitat.
Article 1. Objecte i finalitat del Codi Ètic
Aquest Codi Ètic (d’ara endavant, el “Codi” o el “Codi Ètic”) conté el catàleg de principis i normes de conducta que han de regir l’actuació de Ramió Grup i de tots els seus professionals, amb la finalitat de procurar un comportament ètic i responsable en el desenvolupament de la seva activitat.
Aquest Codi no pretén abastar totes les situacions possibles que puguin sorgir, sinó establir unes pautes mínimes de conducta que han d’orientar Ramió Grup i tots els seus treballadors i professionals en la seva manera d’actuar durant el desenvolupament de la seva activitat professional.
Article 2. Àmbit d’aplicació
2.1. El present Codi Ètic és d’aplicació a tots els professionals vinculats amb Ramió Grup. A aquest efectes, es consideren professionals els següents: i) membres dels òrgans d’administració; ii) directius; iii) treballadors; i iv) estudiants en pràctiques i becaris, amb independència de la modalitat jurídica que determini la seva relació laboral o de serveis, del seu nivell jeràrquic, de la seva ubicació geogràfica o funcional a Ramió Grup. A aquestes persones se les anomenarà en endavant “Professionals”.
Aquells Professionals de Ramió Grup que gestionin o dirigeixin equips de persones hauran, a més, de vetllar perquè els Professionals directament al seu càrrec coneguin, comprenguin i compleixin aquest Codi i liderin amb l’exemple.
2.2. S’entendrà per Ramió Grup a Ramió Grup i a totes les societats controlades, directament o indirectament, per aquesta, en qualsevol país.
En aquelles societats i entitats en què Ramió Grup no tingui participació majoritària i/o control però es responsabilitzi de la gestió, les persones que representin Ramió Grup promouran l’aplicació de la visió, els valors i les normes de comportament establertes en aquest Codi.
Article 3. Òrgan de Control
Ramió Grup compta amb un Òrgan de Control, que és un òrgan constituït en el centre corporatiu de Ramió Grup sota dependència de l’Administració de Ramió Grup (“Òrgan de Control”) i que s’encarrega de:
Article 4. Drets Humans i llibertats públiques
Ramió Grup manifesta el seu ferm compromís amb el respecte als drets humans i a les llibertats individuals, la construcció de la democràcia i la llibertat d’expressió, la preservació de l’entorn natural i la col·laboració amb el desenvolupament i el benestar de les comunitats amb què es relaciona. L’educació de qualitat i la informació amb rigor i independència com a garantia de futur per a una ciutadania responsable. Aquest compromís haurà de ser secundat per tots els Professionals de Ramió Grup en l’exercici de les seves activitats professionals.
En particular, Ramió Grup manifesta el seu rebuig total al treball infantil i al treball forçós o obligatori i es compromet a respectar la llibertat d’associació i de negociació col·lectiva.
Ramió Grup comunicarà clarament aquests compromisos als seus grups d’interès i al públic en general, i donarà suport a aquests principis dins de la seva esfera d’influència.
Article 5. Desenvolupament professional, igualtat d’oportunitats, no-discriminació i respecte a les persones
Ramió Grup considera el seu equip professional com l’actiu principal de la companyia, per la qual cosa:
5.1. Ramió Grup promou la igualtat d’oportunitats pel que fa a l’accés a l’ocupació, la formació i la promoció dels Professionals, així com la no-discriminació per la condició personal, física o social dels seus Professionals (ja sigui per raó de raça, color, nacionalitat, origen social, edat, sexe o orientació sexual, estat civil, ideologia o religió).
La selecció, contractació i carrera professional dels Professionals es fonamentarà en el mèrit, la capacitat i el rendiment de les seves funcions, amb una actitud oberta a la diversitat i amb l’objectiu d’identificar aquelles persones més adients amb el perfil i les necessitats del lloc a cobrir.
5.2. Tots els Professionals, i especialment qui dugui a terme funcions de direcció, s’han de tractar amb respecte i propiciar un ambient de treball còmode, positiu, saludable i segur.
No s’incorrerà en cap cas en conductes d’assetjament físic, sexual o psicològic, abús d’autoritat, ofensa, difamació o altra forma d’agressivitat i hostilitat.
5.3. Ramió Grup és conscient de la importància de propiciar un equilibri adequat entre la vida professional i personal, i promourà programes de conciliació que ajudin els Professionals a assolir aquest equilibri.
Article 6. Salut i seguretat en el treball
Ramió Grup adoptarà les mesures preventives en matèria de seguretat i salut en el treball establertes en la legislació vigent, amb l’objectiu de la millora permanent de les condicions de treball i la minimització dels riscos laborals.
Article 7. Protecció del medi ambient
Ramió Grup durà a terme les seves activitats de manera que es minimitzin els impactes mediambientals negatius i complint els estàndards establerts a la normativa mediambiental aplicable. A més, contribuirà activament a la conscienciació sobre els efectes del canvi climàtic.
Es prestarà especial atenció a una gestió responsable en el cicle de producció de les edicions impreses dels productes de Ramió Grup, ús de paper, tintes i altres materials d’impressió, ús de l’energia, consum d’aigua, control d’emissions i de residus, com a principals recursos amb impacte mediambiental utilitzats en les seves activitats.
Article 8. Compliment de la normativa i conducta professional íntegra
Els Professionals desenvoluparan una conducta professional recta i honesta a Ramió Grup, i hauran de complir amb:
Els Professionals que assumeixin funcions directives hauran de conèixer particularment les lleis i reglamentacions, incloses les internes, que afectin les seves respectives àrees d’activitat i s’hauran d’assegurar que els Professionals que depenen d’ells rebin la informació i la formació adequades que els permeti entendre i complir les obligacions legals i reglamentàries aplicables a la seva funció laboral.
Tot Professional que resulti imputat, inculpat o acusat en un procediment judicial penal o administratiu que pugui afectar-lo en l’exercici de les seves funcions professionals a Ramió Grup o perjudicar la imatge o els interessos de Ramió Grup, haurà d’informar-ne el seu superior jeràrquic o la seva Direcció de Recursos Humans, els quals, al seu torn, ho comunicaran a l’Òrgan de Control.
Article 9. Ús dels recursos i mitjans per al desenvolupament de l’activitat professional
Ramió Grup posarà a disposició dels seus Professionals els recursos i mitjans necessaris per al desenvolupament de la seva activitat professional i aquests n’hauran de fer un ús responsable.
Article 10. Conflicte d’interessos dels Professionals i relacions amb clients
10.1. Conflictes d’interessos:
10.1.1. Els conflictes d’interessos apareixen quan els interessos personals dels Professionals, de forma directa o indirecta, són contraris o entren en col·lisió amb els interessos de Ramió Grup, interfereixen en el compliment recte de les seves obligacions i responsabilitats professionals o els involucren a títol personal en alguna transacció o operació econòmica de Ramió Grup.
Ramió Grup respecta la participació dels seus Professionals en activitats privades sempre que no entrin en col·lisió amb les seves responsabilitats com a Professionals de Ramió Grup.
Els Professionals de Ramió Grup han d’evitar situacions que puguin donar lloc a un conflicte entre els seus interessos personals (o de les seves Persones Vinculades) i els de Ramió Grup.
S’entendran per “Persones Vinculades” als Professionals, les següents:
A tall d’exemple, són situacions que podrien donar lloc a un conflicte d’interès:
10.1.2. Davant d’una situació de possible conflicte d’interessos, els Professionals de Ramió Grup observaran els següents principis generals d’actuació:
10.2. Relacions amb Clients:
Sense perjudici de tot l’anterior, els Professionals i les seves Persones Vinculades podran mantenir relacions de clientela amb les societats de Ramió Grup sempre que siguin típiques del seu objecte social i es realitzin en condicions de mercat (o en condicions fixades amb caràcter general per als Professionals).
És a dir, els Professionals podran contractar i adquirir els diferents productes i serveis que comercialitza Ramió Grup, en les condicions esmentades.
Article 11. Activitats externes dels Professionals i no competència
11.1. Els Professionals dedicaran a Ramió Grup tota la capacitat professional i l’esforç necessari per a l’exercici responsable de les seves funcions.
La prestació de serveis laborals o professionals, per compte propi o aliè, a entitats o persones diferents de Ramió Grup, incloses les activitats acadèmiques, hauran de ser comunicades a la Direcció de Recursos Humans.
Els Professionals no podran utilitzar el nom de les societats de Ramió Grup ni invocar la seva condició de professional d’aquelles per realitzar operacions per compte propi o de les seves Persones Vinculades.
11.2. La vinculació dels Professionals amb partits polítics, grups ideològics o amb un altre tipus d’entitats, institucions o associacions es durà a terme de manera que en quedi clar el caràcter personal, evitant així qualsevol relació amb Ramió Grup.
11.3. Els Professionals no podran prestar serveis a altres empreses o persones competidores, llevat d’autorització expressa de la seva Direcció de Recursos Humans.
11.4. Els Professionals no podran aprofitar oportunitats de negoci que siguin d’interès de Ramió Grup, en benefici propi o de les seves Persones Vinculades.
A aquest efecte, es consideraran oportunitats de negoci aquelles operacions de les quals el professional hagi tingut coneixement amb ocasió del desenvolupament de la seva activitat professional a Ramió Grup, quan l’operació hagi estat oferta a Ramió Grup o aquest hi tingui interès.
Se n’exceptuen aquelles operacions que, havent estat prèviament ofertes a Ramió Grup, aquest hagi desistit d’explotar-les sense que hi hagi intervingut influència del professional, o bé la seva Direcció de Recursos Humans li autoritzi l’aprofitament de l’oportunitat de negoci.
Article 12. Control intern i prevenció de la corrupció
12.1. Fiabilitat de la informació i control de registres.
Ramió Grup considera la transparència en la informació com un principi bàsic que ha de regir la seva actuació i, per això, garantirà que tota la informació, financera o no, que es comuniqui als mercats, als ens reguladors d’aquests mercats i a les administracions públiques, sigui veraç i completa, reflecteixi adequadament, entre d’altres, la seva situació financera, així com el resultat de les seves operacions, i sigui comunicada complint els terminis i la resta de requisits establerts en les normes aplicables i els principis generals de funcionament dels mercats i de bon govern que Ramió Grup tingui assumits.
Aquest principi de transparència i veracitat de la informació també serà d’aplicació en la comunicació interna.
Totes les transaccions de Ramió Grup s’han de registrar en el moment adequat als sistemes de Ramió Grup, seguint els criteris d’existència, integritat, claredat i precisió, d’acord amb la normativa comptable aplicable.
A tall enunciatiu i sense caràcter limitatiu, els Professionals hauran de:
12.2. Informació reservada i confidencial.
Ramió Grup entén que la informació és un dels seus principals actius, imprescindible per a la gestió de les seves activitats.
Tota la informació propietat o custodiada per Ramió Grup, de caràcter no públic, té la consideració general de reservada i confidencial. Per tant, els Professionals estan obligats a mantenir la reserva o confidencialitat de la informació a la qual accedeixin com a conseqüència de l’exercici de la seva activitat professional a Ramió Grup.
Així mateix, els Professionals no han de fer un ús fraudulent d’aquesta informació i evitaran beneficiar-se personalment d’una oportunitat de lucre de la qual hagin tingut coneixement com a conseqüència del desenvolupament de les seves tasques.
12.3. Protecció de dades personals.
Ramió Grup posa especial cura a assegurar el dret a la intimitat, protegint les dades personals confiades pels seus clients, socis, proveïdors, col·laboradors, contractistes, empleats, institucions i públic en general.
Els Professionals de Ramió Grup no recolliran, tractaran, emmagatzemaran, conservaran, comunicaran, revelaran o utilitzaran dades personals a les quals tinguin accés en l’exercici de les seves responsabilitats a Ramió Grup, de manera que contravinguin les normes establertes per les lleis, convenis internacionals i normativa interna en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
12.4. Obequis, regals i atencions.
Els Professionals de Ramió Grup, per raó del càrrec que ocupin, no podran acceptar regals, serveis o un altre tipus d’atencions de qualsevol persona o entitat que puguin afectar la seva objectivitat o influir en una relació comercial, professional o administrativa.
Els Professionals de Ramió Grup no podran oferir, de forma directa o indirecta, regals, serveis o qualsevol altra classe d’obsequi a clients, proveïdors, socis o qualsevol altra persona o entitat que mantingui o pugui mantenir relacions amb Ramió Grup, amb l’objecte d’influir il·lícitament en aquestes relacions.
Excepcionalment, l’entrega i acceptació de regals i obsequis estaran permeses quan concorrin simultàniament les circumstàncies següents:
Sense perjudici de tot l’anterior, es permetrà l’entrega de materials complementaris als productes i/o serveis oferts per Ramió Grup sempre que:
En qualsevol cas, els Professionals estaran obligats a documentar l’entrega d’aquests materials, conservant la societat còpia de la documentació corresponent, i es realitzaran d’acord amb els procediments interns de Ramió Grup.
Els regals o atencions oferts a, o rebuts pels, Professionals de Ramió Grup que no compleixin les exigències contingudes en aquesta norma, i per tant no estiguin permesos, hauran de ser rebutjats o retornats. En tot cas, quan els Professionals tinguin dubtes sobre la raonabilitat o acceptabilitat d’un regal o invitació, ho hauran de consultar per escrit amb el seu superior jeràrquic o, si escau, amb la seva Direcció de Recursos Humans, els quals podran al seu torn remetre la consulta a l’Òrgan de Control.
En qualsevol cas, els Professionals estaran obligats a comunicar al seu superior jeràrquic tots aquells regals, atencions o altres tipus de dàdives que hagin rebut. Aquesta informació es reportarà a la Direcció de Recursos Humans que, al seu torn, informarà anualment l’Òrgan de Control.
En el cas dels administradors de Ramió Grup, la comunicació es farà a l’Òrgan de Control de Ramió Grup i, en el cas dels administradors de les societats de Ramió Grup, a l’Òrgan de Control.
12.5. Suborns i mesures contra la corrupció.
Els Professionals de Ramió Grup no podran, directament o indirectament, oferir, sol·licitar o acceptar avantatges o beneficis no justificats que tinguin per objecte immediat o mediata obtenir un benefici, present o futur, per a Ramió Grup, per a si mateixos o per a un tercer.
En particular, no podran donar ni rebre cap forma de suborn ni pagament en metàl·lic o en espècie, sense causa legal i amb qualsevol finalitat, procedent de, o realitzat per, qualsevol persona física o jurídica (ja siguin funcionaris públics, espanyols o estrangers, personal d’altres empreses, partits polítics, autoritats, clients, proveïdors, subministradors i accionistes), incloent-hi l’oferta o la promesa, directa o indirecta, de qualsevol tipus d’avantatge impropi, qualsevol instrument per al seu encobriment, així com el tràfic d’influències.
Els Professionals de Ramió Grup no podran donar ni acceptar atencions que influeixin, puguin influir o es puguin interpretar com a influència en la presa de decisions.
Els Professionals de Ramió Grup no podran fer pagaments de facilitació o agilització de tràmits, consistents en l’entrega de diners o d’una altra cosa de valor, sigui quin sigui el seu import, a canvi d’assegurar o agilitzar el curs d’un tràmit o actuació davant de qualsevol òrgan judicial, administració pública o organisme oficial.
Davant de qualsevol situació de dubte o observació de casos de corrupció, els Professionals hauran d’informar el seu superior jeràrquic o l’Òrgan de Control.
12.6. Prevenció del blanqueig de capitals i irregularitats en els pagaments.
Ramió Grup i els seus Professionals hauran de complir amb els deures d’informació i col·laboració imposats per la normativa de blanqueig de capitals vigent a cada país, i no utilitzar en cap cas dades relacionades amb pagaments de clients de forma il·lícita o inapropiada. En la mateixa línia, queda prohibida tota activitat que pugui comportar la falsificació o ús fraudulent dels mecanismes de pagament utilitzats per clients i/o proveïdors de Ramió Grup, com ara targetes de dèbit o de crèdit, entre d’altres.
Amb l’objecte de prevenir i evitar la realització de blanqueig de capitals provinents d’activitats delictives o il·lícites, els Professionals de Ramió Grup hauran, a més, de prestar especial atenció als supòsits en què existeixin indicis de manca d’integritat de les persones o entitats amb què es fan negocis, com ara:
Davant de qualsevol situació de dubte o observació de casos de pagaments irregulars o blanqueig de capitals, els Professionals hauran d’informar el seu superior jeràrquic o l’Òrgan de Control.
Article 13. Imatge i reputació corporativa
13.1. Tots els Professionals han de posar el màxim cura a preservar la imatge i la reputació de Ramió Grup en totes les seves actuacions professionals. Igualment, vetllaran pel respecte i l’ús correcte i adequat de la imatge i reputació corporativa per part dels contractistes, proveïdors i empreses col·laboradores.
La missió de Ramió Grup és “contribuir al desenvolupament cultural de les persones i al progrés de la societat” i ha de ser compartida i defensada per tots els Professionals de Ramió Grup per assolir la visió de “ser la marca global de referència en el sector”.
13.2. Les relacions amb els mitjans de comunicació s’encaminaran a través de la Direcció de Comunicació de Ramió Grup.
Els Professionals han de ser especialment curosos en qualsevol intervenció pública, i han d’informar prèviament la Direcció de Comunicació quan hagin d’intervenir, com a professionals de Ramió Grup, davant dels mitjans de comunicació, a les xarxes socials o en altres actes en què hi hagi indicis que puguin tenir una difusió pública rellevant.
13.3. Els Professionals hauran de respectar els següents principis d’actuació:
13.3.1. Compromís amb els valors de Ramió Grup:
Treballar a Ramió Grup comporta l’assumpció d’uns valors basats en la defensa i difusió de les llibertats democràtiques de tots els ciutadans, i per això cal ser coherents en les opinions i en l’adhesió a grups o pàgines que vagin en contra dels principis fundacionals de Ramió Grup.
13.3.2. Confidencialitat interna:
La informació de Ramió Grup podria ser analitzada i seguida amb especial atenció per la competència. Per això, cal extremar les precaucions per no revelar informacions internes sobre productes, operacions corporatives o resultats econòmics que puguin afectar-ne el bon desenvolupament o la rendibilitat.
13.3.3. Veracitat:
La credibilitat és un dels pilars de Ramió Grup com a empresa creadora i distribuïdora de continguts. Els “Professionals”, com a transmissors dels seus valors, han d’aportar sempre informacions veraces, contrastades i completes, que ajudin l’usuari a entendre la realitat que es vol donar a conèixer.
13.3.4. Legalitat:
És d’especial importància la protecció de la propietat intel·lectual; per tant, els Professionals han d’evitar l’ús de qualsevol text, imatge o vídeo sense l’autorització expressa del propietari, encara que hagin estat divulgats als mitjans de Ramió Grup.
13.3.5. Respecte:
Els Professionals han d’utilitzar sempre un llenguatge i un to correctes, seguint les normes bàsiques d’educació socialment establertes.
13.3.6. Correcció gramatical i ortogràfica:
Els Professionals han de redactar amb precisió i amb l’estil adequat, seguint les normes gramaticals i ortogràfiques de l’acadèmia corresponent.
13.3.7. Responsabilitat en la relació amb les fonts:
L’atribució d’una notícia o d’una informació a una font o a diverses fonts no eximeix el redactor de la responsabilitat d’haver-la escrita.
13.3.8. Tractament de la informació:
Evitar treballar amb rumors i comprovar sempre que les informacions són correctes. A més, els Professionals intentaran no publicar fets d’última hora o informació exclusiva sense enllaçar a una pàgina dels mitjans de Ramió Grup, perquè són aquests qui l’han d’oferir. En defecte d’això, es pot fer enllaçant a la pàgina web del mitjà de comunicació de Ramió Grup que correspongui.
13.3.9. Diligència en la resolució de crisis:
En cas d’incórrer en errors, els Professionals han de ser els primers a assumir-los i esmenar-los amb rapidesa. Donada la importància d’aquest punt, per a situacions de crisi s’han de seguir les recomanacions i el protocol d’actuació de Ramió Grup, que tots els Professionals han de conèixer i aplicar.
13.3.10. Sentit comú:
Totes les normes anteriors s’han d’observar amb sentit comú, és a dir, jutjant raonablement les coses i vetllant pel benefici de Ramió Grup.
13.4. En l’entorn digital, als blogs particulars o perfils a les xarxes socials, els Professionals hauran de seguir els principis i normes d’actuació previstes en aquest Codi, amb especial èmfasi en els principis i conductes especificats a l’apartat 13.3 anterior.
Article 14. Relacions amb altres grups d’interès
14.1. Relacions amb els accionistes i inversors.
El propòsit de Ramió Grup és la creació contínua i de manera sostinguda de valor per als seus accionistes i inversors, i posarà permanentment a la seva disposició aquells canals de comunicació i consulta que els permetin disposar d’informació adequada, útil i completa sobre l’evolució de Ramió Grup.
14.2. Relacions amb els socis en projectes mercantils.
Ramió Grup mantindrà amb els seus socis de negoci una relació de col·laboració basada en la confiança, la transparència en la informació i la posada en comú de coneixements, experiències i capacitats, per assolir objectius comuns i benefici mutu.
Ramió Grup promourà entre els seus socis el coneixement d’aquest Codi Ètic i l’adopció de pautes consistents amb el mateix. Així mateix, es promourà el desenvolupament de les auditories que puguin ser necessàries per identificar i corregir deficiències o debilitats en els sistemes de control intern existents en els negocis comuns que Ramió Grup tingui amb altres socis.
14.3. Relacions amb els clients, usuaris, lectors i oients.
14.3.1. Ramió Grup es compromet a oferir una qualitat de serveis igual o superior als requisits i estàndards de qualitat establerts legalment.
Ramió Grup competirà al mercat basant-se en els mèrits dels seus productes i serveis. Les activitats de màrqueting i vendes s’han de fonamentar en la qualitat superior dels productes i serveis que Ramió Grup té per oferir.
En les relacions amb els clients, usuaris, lectors i oients dels seus productes i serveis es salvaguardarà sempre la independència de Ramió Grup, evitant que l’actuació professional es vegi influïda per vinculacions econòmiques, familiars o d’amistat amb clients. En particular, haurà de quedar garantida la independència en la concessió i fixació de condicions especials d’operacions de compravenda o contractació de béns o serveis en general, o qualsevol altra que pugui suposar un risc per a Ramió Grup.
Els Professionals actuaran amb el màxim respecte i protecció de les dades personals dels clients, usuaris, lectors i oients de Ramió Grup, sense perjudici de la utilització que en facin en el marc de l’estratègia comercial i el compliment dels objectius de Ramió Grup, i hauran de donar compliment al que estableix la legislació en matèria de protecció de dades de caràcter personal, en la mesura que resulti aplicable.
14.3.2. Els contractes amb els clients, usuaris, lectors i oients de Ramió Grup seran redactats de manera senzilla i clara. En les relacions precontractuals o contractuals amb els clients es propiciarà la transparència i s’informarà de les diferents alternatives existents, en especial pel que fa a serveis, productes i tarifes.
14.3.3. Ramió Grup promourà entre els seus clients, usuaris, lectors i oients el coneixement d’aquest Codi Ètic, quan pertoqui, a efectes de la millor aplicació dels principis que conté.
14.4. Relacions amb col·laboradors.
Els Professionals de Ramió Grup que estiguin directament relacionats amb la creació i difusió de continguts de Ramió Grup, així com amb l’expressió d’opinions que poden vincular Ramió Grup, hauran de ser especialment curosos en el seguiment dels principis i les normes de conducta contingudes en aquest Codi.
En conseqüència, Ramió Grup promourà entre els seus col·laboradors el coneixement d’aquest Codi Ètic i l’adopció de pautes de conducta consistents amb el mateix i, molt especialment, les previstes a l’article 13.
14.5. Relacions amb proveïdors, contractistes i empreses col·laboradores.
14.5.1. Els processos de selecció de proveïdors, contractistes i empreses col·laboradores de Ramió Grup es desenvoluparan amb imparcialitat i objectivitat; per això, els seus Professionals hauran d’aplicar criteris de qualitat i cost en aquests processos, evitant qualsevol conflicte d’interès o favoritisme en la seva selecció.
14.5.2. Els preus i les informacions presentades pels proveïdors i subministradors en un procés de selecció seran tractats confidencialment i no es revelaran a tercers, llevat de consentiment dels interessats o per obligació legal, o en compliment de resolucions judicials o administratives.
14.5.3. La informació facilitada pels Professionals als proveïdors i subministradors de Ramió Grup serà veraç i no estarà projectada amb intenció d’induir a error.
14.5.4. Ramió Grup promourà entre els seus proveïdors, contractistes i empreses col·laboradores el coneixement d’aquest Codi Ètic i l’adopció de pautes de conducta consistents amb el mateix, així com la certificació dels seus proveïdors per garantir que els nivells de gestió d’aquests són coherents amb aquest Codi Ètic.
.
14.6. Relacions amb els competidors.
14.6.1. Ramió Grup es compromet a competir als mercats de manera lleial i no farà publicitat enganyosa o denigrant de la seva competència o de tercers.
14.6.2. L’obtenció d’informació de tercers, inclosa informació de la competència, es realitzarà inexcusablement de forma legal.
14.6.3. Ramió Grup es compromet a impulsar la lliure competència en benefici dels consumidors i usuaris. Ramió Grup complirà la normativa de defensa de la competència, evitant qualsevol conducta que constitueixi o pugui constituir col·lusió, abús o restricció de la competència.
14.7. Relacions amb governs i autoritats.
Les relacions amb les autoritats, els organismes reguladors i les Administracions Públiques es plantejaran sota els principis de cooperació i transparència.
Ramió Grup reconeix el dret dels Professionals a exercir la seva llibertat d’expressió, de pensament polític i, en general, a participar en la vida pública, sempre que no interfereixi en l’exercici de la seva activitat professional, es desenvolupi fora de l’horari laboral i de manera que no porti un observador extern a associar Ramió Grup amb una opció o ideologia política concreta.
14.8. Donacions i projectes de contingut social
Quan Ramió Grup contribueixi activament al progrés i al benestar de les comunitats amb què es relaciona, mitjançant donacions i projectes d’interès social i cultural, ho farà d’acord amb els seus valors de transparència i integritat.
Tota donació que sigui realitzada per alguna de les societats que integren Ramió Grup haurà de:
No es podran realitzar donacions a cap partit polític ni a favor dels seus representants. Així mateix, qualsevol societat de Ramió Grup que realitzi una donació haurà de fer un seguiment de l’aportació efectuada, amb l’objecte de conèixer el destí o utilització de la mateixa.
Article 15. Obligatorietat del Codi Ètic
El present Codi Ètic és d’obligat compliment per a tots els Professionals de Ramió Grup, els quals, a més, estan obligats a assistir i participar en totes les accions formatives que siguin convocades en relació amb el mateix.
Cap Professional, amb independència del seu nivell o posició, està autoritzat a sol·licitar a altres Professionals que contravinguin el que s’estableix en aquesta norma. De la mateixa manera, cap Professional pot justificar una conducta impròpia emparant-se en una ordre dels seus superiors o en el desconeixement d’aquesta norma.
Article 16. Denúncies per incompliment
Tots els Professionals de Ramió Grup han d’informar el seu superior jeràrquic, o la seva Direcció de Recursos Humans, o l’Òrgan de Control, de qualsevol incompliment d’aquest Codi que puguin observar, tan aviat com tinguin coneixement d’aquests fets.
Els superiors jeràrquics als quals els hagin estat comunicats, per part de les persones al seu càrrec, incompliments o vulneracions d’aquest Codi Ètic, els hauran de notificar, de manera immediata, a la seva Direcció de Recursos Humans, que informarà l’Òrgan de Control.
La identitat del denunciant tindrà la consideració d’informació confidencial. Ramió Grup tramitarà les comunicacions, en la mesura del possible, per canals que observin la deguda reserva i discreció, sense que en cap cas es pugui adoptar cap mena de represàlia sobre aquells Professionals que comuniquin, de bona fe, presumptes incompliments d’aquest Codi.
Així mateix, els Professionals podran utilitzar el Canal de Denúncies de Ramió Grup, que es troba accessible a https://app.turgpd.es/denuncias/6Dd9d6, o per correu ordinari a Plaça Independència, 12-B . 17001, Girona (Girona), España. El Canal de Denúncies és gestionat per l’Òrgan de Control de Ramió Grup. El procediment definit per a la recepció de denúncies a través del Canal garanteix que l’enviament de les mateixes per part dels empleats és confidencial i anònim.
Un cop rebuda una denúncia, l’Òrgan de Control iniciarà una investigació interna, llevat que la denúncia manqui manifestament de fonament, comptant per a això amb l’ajuda dels departaments interns que es considerin pertinents. L’Òrgan de Control seguirà els procediments interns establerts a aquests efectes.
Article 17. Règim disciplinari
Quan l’Òrgan de Control determini que un Professional ha incomplert el present Codi Ètic, encomanarà a la Direcció de Recursos Humans corresponent l’aplicació de les mesures disciplinàries conforme al règim de faltes i sancions previst al conveni col·lectiu o a la legislació laboral que resulti d’aplicació.
L’incompliment del Codi Ètic pot donar lloc a sancions laborals, sense perjudici de les administratives o penals que, si escau, puguin també resultar d’aplicació.
Article 18. Difusió i Comunicació
El Codi Ètic es comunicarà i difondrà entre els Professionals de Ramió Grup de conformitat amb el pla aprovat a aquest efecte per l’Òrgan de Control de Ramió Grup. En serà responsable de l’execució la Direcció de Comunicació de Ramió Grup en coordinació amb la Direcció de Recursos Humans de Ramió Grup o, a través d’aquesta, les direccions de Recursos Humans d’altres societats de Ramió Grup (si n’hi hagués).
La difusió externa del Codi Ètic serà responsabilitat de la Direcció de Comunicació de Ramió Grup, sota la supervisió de l’Òrgan de Control. Aquest Codi Ètic estarà permanentment publicat a la pàgina web corporativa http://www.ramioassessors.com i al Canal de Denúncies de Ramió Grup (https://app.turgpd.es/denuncias/6Dd9d6).
Article 19. Incidències, consultes i interpretació del Codi Ètic
Els Professionals hauran de plantejar qualsevol incidència o consulta en relació amb aquest Codi Ètic al seu superior jeràrquic immediat o a la seva Direcció de Recursos Humans, que les hauran de gestionar.
L’Òrgan de Control de Ramió Grup és l’òrgan al qual correspon la interpretació última d’aquest Codi Ètic i atendrà les consultes que es cursin per les Direccions de Recursos Humans de les diferents societats de Ramió Grup. Els seus criteris interpretatius seran vinculants.
Article 20. Actualització i modificació del Codi Ètic
L’Òrgan de Control de Ramió Grup elaborarà un informe anual d’incidències en el compliment del Codi Ètic i informarà del resultat als òrgans de govern competents, d’acord amb les normes de govern corporatiu de Ramió Grup.
El Codi Ètic es revisarà i actualitzarà periòdicament, atenent a l’informe anual de l’Òrgan de Control, així com a les suggerències i propostes que, si escau, facin els Professionals.
Les modificacions d’aquest Codi Ètic hauran de ser aprovades pel Consell d’Administració de Ramió Grup, a proposta de la Comissió de Nomenaments, Retribucions i Govern Corporatiu.